NAVİGASYON
NAVİGASYON
Menüyü Göster

E-Adisyon Nasıl Düzenlenir?

Gerçek usulde hizmet veren işletmelerde, sundukları mal ya da hizmetin cinsini ve miktarını göstermek maksadıyla düzenlenen adisyon belgesi,

E-Adisyon uygulamasına geçiş yapan mükelleflerce müşteriden sipariş alımı esnasında elektronik ortamda oluşturulur. Elektronik adisyon uygulamasında, müşteriden sipariş alımı esnasında Başkanlık tarafından belirlenen asgari bilgileri kapsayacak şekilde ve belirlenmiş olan belge formatı ile düzenlenir.
Elektronik ortamda oluşturulan adisyon belgesine ait çıktının, hizmet süresince müşterinin masasında bulunması zorunlu değildir. Ancak, elektronik ortamda oluşturulan adisyon belgeleri, hizmetin tamamlanmasıyla birlikte evrensel tekil numarası bulunan e-Fatura, e-Arşiv Fatura veya Ödeme Kaydedici Cihaz'larda düzenlenen perakende satış fişine dönüştürülmelidir.