NAVİGASYON
DİL
Menüyü Göster

OTEL SEKTÖRÜNE ÖZEL ÇÖZÜMLER

Öncelikle otele gelen her müşteri fatura talep ediyor. Ardından kullanılan ön muhasebe programına kayıt açılıyor, fatura bilgileri oluşturup orada kaydediliyor. Daha sonra resepsiyonist çalışanı matbu evrak halinde bulunan dosya içerisinde ön muhasebe programıma girdiği verileri tekrar girerek yazıcıya kâğıt çıktı olarak göndermek üzere evrakı oluşturuyor. Ardından oluşturduğu evrakı yazdırması için yazıcıya gönderiyor. Hay aksi yazıcının mürekkebi bitmiş! Durumu müşteriye bildirerek biraz daha beklemesi için siz isterseniz şöyle buyurun oturun size bir çay ikram edelim diyerek nezaketen bekletme isteğini dile getiriyor. Tabi bu süreç içerisinde müşteri bu evreye gelene kadar zaten yaklaşık 15 dakikasını kaybetmiştir. Oldu ki o arada bir kafile giriş yapmak istedi. Bu durumda diğer müşterilerle de ilgilenilmesi için resepsiyon da bir den eleman artışı olacak ve bu yoğunluk iş çözümlemek amaçlı bir eylem olacaktır. Bu bir çözüm müdür bakıldığında evet ama aslında hayır. O süreçte desteğe gelen her arkadaşı başka bir görevi vardı bu görevlerinden feragat ederek mevcut müşterinin memnuniyetsizliğini sağlayabilirler. Bunun yanı sıra bu örneğin başında bahsetmiş olduğum sadece bir fatura bekleyen müşterimizi de unutmamalıyız.

 

Resepsiyondaki her görevlinin müşterinin fatura detaylarını görmesi, faturaların 3. Nüshalarının resmi muhasebeye elle girilmesi, seyahat sonrasında faturasını kaybeden müşterilerin otelinden tekrar fatura aslı gibidir ibaresiyle istemesi gibi onlarca olumsuz işi ve sonucunu, E-Fatura ile bertaraf edebilirsiniz.

 

İş akış sürecinin dijitalleşmesi verimi ve memnuniyeti birlikte getirecektir. E-Dönüşümün Maliyeti < Zaman + Kâğıt + Mürekkep + Emek+10 Yıl Arşiv Alanı

 

Bu denklemde hem daha hızlı iş akışı sağlanmış olacaktır hem de maliyet açısında daha verim sağlanacaktır. Sıra bize gelmesini bekleyeceğimize e-dönüşüme hemen başlamak için yarın güzel bir gün olacaktır.

 

  • EDM E-Fatura, E-Arşiv Fatura ve E-İrsaliye hizmetleri, OTEL sektöründeki RIXOS HOTELLER, CROWN PLAZALAR, DİANA HOTELLER, MAKSİMUM HOTELLER ve MAJÖR HOTELLER gibi onlarca otelin kullanmakta olduğu MODHOTEL, TALYA, SİSTEM HOTEL, AMONRO, SENTEZ gibi yazılımlarla entegre çalışmaktadır.
  • Böylece oteller, kullandıkları programlara entegrasyon ya da başkaca sabit bir ücret olmaksızın tam entegre şekilde e-dönüşüm çözümleri almakta, fatura, iade gibi süreçlerini kolayca ve yüksek tasarrufla yürütebilmektedirler.
  • Oteller, yazılımlarından gönderdikleri aldıkları faturaları Logo, mikro, Netsis, Vega gibi tüm genel muhasebelerine ya da resmi muhasebecilerinin Luca, Zirve, Mikrokom gibi tüm programlarına tam otomatik aktarabilmektedirler.
  • Yazılımınız tarafında faturalar oluşturulur ve gönder butonuna basılarak faturaların tamamı muhataplarına e-fatura ise GİB üzerinden, e-arşiv fatura ise SMS veya mail olarak gönderilir.
  • Müşterilerinizin bankolarda beklemesi, resepsiyondaki her görevlinin fatura detaylarını görmesi, faturaların 3. Nüshalarının resmi muhasebeye elle girilmesi gibi olumsuzlukları e-fatura ile bertaraf edebilir, müşteri bilgi gizliliği ile memnuniyeti sağlayabilirsiniz.