NAVİGASYON
NAVİGASYON
Menüyü Göster

GİB 2. nüsha aktarımı ve E-Defter Saklama Yetkisi

E-Defterlerin 1. nüshalarının mükellef tarafından imza değeri bozulmadan saklanması ve istenildiği zaman vergi dairlerine ibraz edilmesi kanuni zorunludur. GİB 2017 tavsiye kararında mükelleflerin E-Defterlerinin istenilen standartlarda saklanabilmesi için E-Belge saklamacı kuruluşlarda saklanmasını tavsiye etmiştir. Aksi takdirde defterlerin virüs bilgisayar arızası gibi nedenlerle kaybolabileceği ya da imza değerinin bozulabileceği hususuna dikkat çekmiştir.


GİB Ekim 2020 kararına göre 2020 Ocak ayı elektronik defterlerinden başlamak üzere; E-Defterlerin 2. kopyalarının mükellefler tarafından GİB sistemlerine aktarımı zorunlu kılınmıştır.


EDM Bilişim olarak buradan hareketle güvenlik nedeniyle elektronik defterlerin 1. nüshasını EDM de saklayan mükelleflerimizin 2. nüshalarını GİB sistemlerine otomatik yüklüyor ve tek yetkili kurum olan GİB’te saklanmasını temin ediyoruz. EDM ilk ve tek olarak yaptığı bu uygulamayı tüm mükelleflerine sağlamaktadır.