NAVİGASYON
NAVİGASYON

Mali Mühür Nedir?


Mali Mühür Nedir?


Mali Mühür, tüzel kişiler ile kurum, kuruluş ve işletmeler tarafından Gelir İdaresi Başkanlığı(GİB) elektronik belge sistemleri başvurusu yapılması, oluşturulan e-fatura ve diğer yasal belgelerin bütünlüğünün, kaynağının ve içeriğinin garanti altına alınması, elektronik ortamda muhataplarına iletilmesi, oluşturulan e-faturaların GİB sistemlerinden iptalinin yapılabilmesi ve elektronik ortamda saklanması sırasında güvenliğinin ve gizliliğinin sağlanması amacıyla kullanılan damga mühür anlamına gelir. Kaşenin dijital versiyonudur da denebilir.


Mali Mühür Özellikleri Nelerdir?


  • Mali mühür, elektronik belgelerin ilgili tüzel kişi tarafından imzalandığını kanıtlar.
  • Belgenin içeriğinde yapılan değişiklikleri önler ve sahteciliğe karşı koruma sağlar.
  • Belge içeriğinin bütünlüğünün koruyarak değiştirilemez kılar.
  • Mali mühür ile elektronik ortamda imzalanan belgeler, kağıt ortamındaki belgelerle aynı yasal geçerliliğe sahiptir.
  • Mali mühür, vergi beyannameleri ve diğer mali belgelerin güvenli bir şekilde iletilmesini ve saklanmasını sağlayarak mali işlemlerde güvenliği ve yasal uyumu mümkün kılar.

Mali Mühür Kullanım Amaçları Nelerdir?


Mali Mührün öncelikli olarak kullanım amacı; belgelerin muhataplarına elektronik ortamda iletilmesi, alınması ve muhafaza edilmesi noktasında güvenliğin ve gizliliğin sağlanmasıdır.

Mali mühür pek çok alanda kullanılabilir. Özellikle de tüzel kişiler ile kurum, kuruluş ve firmalar tarafından e-Belge şeklinde düzenlenecek olan fatura ve diğer resmi evrakların kaynağının ve içeriğinin korunması amacıyla kullanılarak dijital ortamdaki belge alışverişlerinde gizlilik ve güvenlik sağlar.

Dijital mecralarda muhataplarına gönderilmesi ve elektronik ortamda muhafazası sırasında güvenliğinin sağlanması amacıyla yaygın olarak kullanılan Mali mühür, Mali mühür sorgulama işlemi ile kimlik doğrulama, geçerlilik kontrolünü sağlama, yasal uyum, yenileme ve bakım süreçleri gibi süreçler kontrol edilebilir.


Mali Mühür Kimler Tarafından Kullanılabilir?


Mali mührün kullanım alanı; kurumun yetkili olarak bildirdiği şahıslardır. Eğer kurum içerisinde yetkili olan kişi ya da kişiler değişmiş ise yerine atanan yetkili ya da yetkililerin kısa sürede seçilip, yetkili birimlere bildirilmesi zorunludur. Yani kurum tarafından yetki verilen kişiler mali mühür kullanabilir.


Mali Mühür Nasıl Alınır?


Mali mühür almak için öncelikle şirketinizin vergi levhası, imza sirküleri ve yetkili kişinin kimlik fotokopisi gibi belgelerin hazırlanması gerekir. Ardından, Kamu Sertifikasyon Merkezi (KAMU SM) veya yetkili diğer sağlayıcıların web siteleri üzerinden mali mühür başvurusunda bulunabilirsiniz. Başvuru formunu doldururken şirket bilgileri ve yetkili kişinin bilgilerini girmelisiniz.

Başvurunuzu tamamladıktan sonra, ilgili kurum başvurunuzu inceler ve onaylar. Onay sürecinin ardından, mali mühür cihazınız belirttiğiniz adrese gönderilir.


Mali Mühür Nasıl Kullanılır?


Elektronik belge oluşturulduktan sonra mali mühür yazılımı, akıllı kart veya USB cihazı kullanılarak belge imzalanır ve dijital imza belgeye eklenir. İmzalanan belgeler, ilgili kurumlara elektronik olarak gönderilir, yasal olarak geçerli hale gelir ve güvenli bir şekilde saklanır.


Mali Mühür Sertifikası Nedir?


Mali mühür sertifikası, şirketler ve kurumlar gibi tüzel kişiliklerin elektronik belgelerinin güvenliğini, bütünlüğünü ve yasal geçerliliğini sağlamak için kullanılan dijital bir doğrulama aracıdır. Bu sertifika, Kamu Sertifikasyon Merkezi tarafından üretilir. Mali mühür sertifikası; E-Fatura, E-Defter ve vergi beyanname gibi resmi elektronik belgelerin güvenli bir şekilde imzalanmasını mümkün kılar. Aynı zamanda, akıllı kart veya USB cihazı aracılığıyla kullanılarak özel yazılımlar yardımıyla elektronik belgelere dijital imza eklenmesini sağlar. Bu sayede, belgelerin sahtecilikten korunması ve güvenli bir şekilde iletimi sağlanmış olur.


Mali Mühür Ve E-İmza Arasındaki Fark Nedir?


E-İmza, 5070 Sayılı Elektronik İmza Kanunu’nda da geçtiği üzere kişinin ıslak imzası ile aynı hükme sahip olan elektronik imza türüdür. Mali Mühür, sadece ticari işlemlerde kullanılırken e-imza her türlü belgenin imzalanmasında kullanılabilir.

Diğer Blog

E-Arşiv Fatura Avantajları
Turizm Sektöründe E-Dönüşüme Gönüllü Geçiş
Sağlık Sektöründe E-Arşiv Fatura Avantajları
Perakende Sektöründe E-Arşiv Fatura Avantajları
Yılbaşı itibarıyla E- Defter uygulamasına geçişi zorunlu mükellefler
GİB 2. nüsha aktarımı ve E-Defter Saklama Yetkisi
E-Dönüşüme Geçmenin Avantajları Nelerdir?
E-BORDRO HİZMETİNİN AVANTAJLARI NELERDİR?
Dijital Dönüşüm Nedir?
Hızlı ve Doğru E-Fatura Başvuru Süreci Hakkında Bilinmesi Gereken Her Şey
E-İmza İle İş Hayatınızın Ne Kadar Kolaylaşağı Hayallerle Sınırlı
Oteller, e-dönüşüyor
İnteraktif Arşiv Fatura Süreci
E-Fatura Zorunluluğunda Hem Sektörel Hem Ciro Bazlı Kriterler
Ticari E-Fatura Nedir? Nasıl İptal Edilir?
Bulut Yedekleme Nedir? Şirketler İçin Önemi Nedir?
EDM Bilişim Mobil Uygulaması
Oto Galericiler İçin E-Belge Zorunluluğu ve EDM ile Geçiş Avantajları
E-Arşiv Fatura Nedir?
E-İmza Nedir?
E-Adisyon Nedir?
E-Dekont Nedir?
E-Kasa Nedir?
E-Defter Nedir?
E-İrsaliye Nedir?
E-Fatura Nedir?
KEP NEDİR? (Kayıtlı Elektronik Posta)
E İmza Nedir?
FMCG (Hızlı Tüketim Malları) Sektöründe E-Dönüşüm
Doğaya Dönüşüm Bu!
E-İrsaliyeye Kimler Geçmelidir?
E-Mutabakat Nedir?
E-SMM Nedir?
E-Defter & E-Defter Saklama
E-Dönüşümün Doğaya Faydası
Fidan Dikiminin Önemi
E-İmza
E-Defter
E-Arşiv
E-Arşiv Fatura
KEP (Kayıtlı Elektronik Posta)
E-Defter Mimarisi
E-SMM Sistemine Geçiş
E-Ticaret Firmalarına 2023 de E-Fatura Geçiş Zorunluluğu
E-Biletler Gider Olarak Gösterilir mi?
E-Defter 2. Nüsha Aktarımları Nasıl Yapılır?
E-Faturada Temel Fatura mı Ticari Fatura mi Kesilmelidir?
E-bordro Nedir?
E-imza Nedir?
UETS Nedir?
EYP Nedir?
Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) Nedir?
Özel Entegratör
E-Belge Nedir?
Mali Mühür Nedir?
Muhasebe (Fiş) Aktarım Nedir?
E-Müstahsil Nedir?
Ön Muhasebe
E-Dönüşümle İşimizi Etkin ve Verimli Hale Getirelim, Doğamızı Koruyalım.
Gider Pusulası
Mali Mühür Nedir?
E-Defter ve Web Servis Yöntemi Kullanım Avantajları
Eşanlı E-Defter Gönderimi
E-Arşiv Raporlarına Eklenen Yeni Alanlar
Banka Kredisinin Muhasebeleştirilmesi
Personel Özlük Dosyası Nedir? Nasıl Hazırlanır?
Gelir Gider Takip Programı
Ön Muhasebenin Genel Muhasebeden Farkı
EDM Mobil Uygulama Özellikleri
Ön Muhasebe Raporlama Programları
Damga Vergisi
Özel Matrah Fatura
Karbon Ayak İzi Hayatımıza Giriyor...
Tevkifatlı Fatura Nedir?
Prim Avans Ödemeleri
Stok Takip Sistemi
E-Fatura Mobil Uygulaması
Gelir Gider Tablosu Nedir? Nasıl Hazırlanır?
Nace Kodu Nedir? Ne İşe Yarar?
2024 Personel Özlük Dosyası Nedir? Nasıl Hazırlanır?
İhracaat Faturası Nedir? Nasıl Hazırlanır?
İnternet Vergi Dairesi Nedir? Nasıl Kullanılır?
Kasa Hesabı Nedir? Adım ADım 100 Kasa Hesabı İşleyişi
Kurumsal Vergisi Nedir?
Mali Mühür ve E-İmza Nedir? Kimler Kullanır?
Tahsilat Makbuzu Nedir? Nasıl Kesilir?
Temel ve Ticari E-Fatura Arasındaki Fark Nedir?
Pazaryerleri ve KEP Adresi Zorunluluğu
Trendyol KEP
Kep Adresi Değişikliği
KEP Başvuru Formu
E-Tebligat Nedir?
Personel Özlük Dosyası Nedir, Nasıl Hazırlanır?
NACE Kodu Nedir, Ne İşe Yarar?
Gelir Gider Tablosu Nedir Nasıl Hazırlanır?
Proforma Fatura ve Teklif
İhracat Faturası
Mali Mühür ve E-İmza Nedir? Kimler Kullanır?
Kurumlar Vergisi
Kasa Hesabı Nedir? Adım Adım 100 Kasa Hesabı İşleyişi
Tahsilat Mahbuzu Nedir, Nasıl Kesilir?
Temel ve Ticari Fatura Arasındaki Farklar
Ön Muhasebe Mobil Uygulama
Kredi Kartıyla Online Tahsilat
İşletme Defteri Nedir? Kimler İşletme Defteri Tutabilir?
E-Müstahsil Makbuzu Nedir?
E-İmza Nedir ve Nerelerde Kullanılır?
E-Dönüşüm Nedir? Avantajları, Teknolojileri ve Uygulamaları
E-Bordro Nedir ve Nasıl Alınır?
E-Belge Nedir?
UETS Nedir?
E-Serbest Meslek Makbuzu Nedir?
Kayıtlı Elektronik Posta Nedir?
Mali Mühür Nedir?
İnteraktif E-Arşiv Fatura Nedir?
2025 Yılında E-İrsaliye Zorunluluğu: İnşaat Sektöründe Dijital Dönüşüm Başlıyor
1 Milyon Mükellefe E-Defter´e Geçiş Zorunluluğu
E-Arşiv Fatura Nedir? Nasıl Başvurulur?
Elektronik İrsaliye Nedir? Avantajları Nedir?
EYP Nedir?
E-Belge Nedir?
E-Bordro Nedir?
E-Müstahsil Makbuzu Nedir?
Elektronik İrsaliye Nedir?
Kayıtlı Elektronik Posta Nedir?
Özel Entegratör Nedir?
E-Arşiv Fatura Nedir?
E-Serbest Meslek Makbuzu Nedir?
Mali Mühür Nedir?
E-Dönüşüm Nedir?
Kayıtlı Elektronik Posta Kullanım Alanları
E-İmza Nasıl Alınır?
E-Müstahsil Makbuzu Nedir?
Özel Entegratör Nedir?
E-Fatura’da Özel Entegratör Avantajları
E-Arşiv Faturaya Nasıl Başvurulur?
Elektronik İmza Nerelerde Kullanılır?
Kayıtlı Elektronik Posta Adresi Almak İçin Gereken Belgeler
E-Bordro Nasıl Alınır?
E-Belge Başvuru Nasıl Yapılır?
Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) Nedir?
E-İrsaliye Kullanımı ve Avantajları
Fatura İşlemlerinde Devrim Yaratın! EDM Bilişim Sistemleri İle Geleceğe Adım Atın!
E-Belge Türleri Nelerdir?
E-İmza Ve Mali Mühür Arasındaki Fark Nedir?
UETS Avantajları Nelerdir?
Müstahsil Makbuzunun Muhasebe Kaydı Nasıl Yapılır?
E-Bordro Kullanımının Avantajları Nelerdir?
E-Faturada GİB Portal ve Özel Entegratör Farkı
Elektronik İmza Kullanım Alanları Nelerdir?
Türkiye’nin Güvenilir İletişim Sistemi: Kayıtlı Elektronik Posta
EDM Bulut E-Defter Yönetimi
Gelen E-Arşiv Faturalarınız EDM Portal Kutusuna Düşsün
E-İmza Mı? Mali Mühür Mü? Tercih Edilmeli
Arşiv Faturanın Yasal Geçerli Olmadığı Durumlara Dikkat!
Gelen Arşiv Faturaları Hâlâ Peşinde mi Koşuyorsunuz?
E-İmza, E-Mühür ve Mali Mühür Hangisi Ne İçin?
Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) Yazışmalarımızı Devlet Kaydediyor mu?
Şirketlerin Yönetim Kurulu, Genel Kurul ve Pay Defterlerinde Noter ve Ticaret Odası Başvuru Dönemi Sona Eriyor!
EDM Elektronik İrsaliye (E-İrsaliye): Dijital Lojistiğin Yeni Standardı
E-İrsaliye Belgesinde Zorunlu Alanlar: Eksiksiz ve Yasal Düzenleme Rehberi
Elektronik Müstahsil Makbuzu (E-MM): Tarım ve Üretimde Dijital Dönüşüm
E-İrsaliye: Dijital Sevkiyat Belgelerinde Yeni Standart
E-İrsaliye Geçiş Zorunluluğu: Mevcut Durum
Tıbbi Cihaz ve Malzeme Tedarikçileri İçin Yeni Fatura Senaryosu